castoropollux

Not just another WordPress site

upnp – U Should Plug ‘n Pray

with 4 comments

Förlåt att konkurrenten dyker upp här igen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/motstandare-kunde-hacka-dronare-1.1015862

Av artikeln att döma så avslöjar pr-avdelningen att tekniken inte undersökts säkerhetsmässigt alls innan den togs i bruk. Inget nytt under solen.

 

Tur att vi inte drabbats av det.

Written by CastoroPollux

1 januari, 2010 den 15:36

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Personligen är jag inte så allvarligt teknisk av mig. Jag är glad att jag kan starta datorn typ.;-)Ha en fin kväll.

    Lindalou

    1 januari, 2010 at 22:02

  2. Det är inte mer än 15 år sedan min första dator tornade upp sig i hemmet. Kanske led jag av allergi innan. Köpte alla lösa delarna till nummer två och satte ihop men vågade knappt slå strömmen. Trodde allt skulle förgås i rök och eld. Elektronik är komprimerad rök, den som tror något annat vet inte mycket 🙂

    nenne_bl

    1 januari, 2010 at 22:47

  3. Small den menar du? :-0Jag köpte vår första dator sommaren -06. Jag är bara barnet i datorvärlden hehe. Innan dess var jag i stort sett K-märkt men nu har jag artat mig ganska väl. Har dock inte plattTV än för tjockTV:n vill inte gå sönder.

    Lindalou

    1 januari, 2010 at 22:50

  4. Nej, den fungerade helt ok. 😀 Sen dess har det aldrig köpts färdiga paket. Min tv är också kvar. En platt kommer aldrig leverera ljudet den presterar med egen subwoofer. Den har tyvärr andra tekniska skavanker, så något kan hända, snart.:(

    nenne_bl

    2 januari, 2010 at 11:15


Lämna gärna en kommentar.

