castoropollux

Not just another WordPress site

Över 300 spänn i timmen för hemtjänst?

with 6 comments

Hörde på radion att vissa tar över 300 kronor per timme för hemtjänst. Ingen kan betala det, så då träder samhället in. I detta land diskuteras bidragberoende, utanförskap allt omskrivningar för kostnader och uttryckt, som tärande på samhället.

Hemtjänst kan dock faktureras med astronomiska siffror för att samhället betalar mellanskillnaden.

Hej och hå!

President GW Buch mediacare-avtal var en liknande gökunge. Staten kan inte ens förhandla om läkemedelspriserna utan tvingas betala bolagens fantasipriser. Canada tex behövde inte betala höga priser för samma produkter. Samtidigt tillkom lagar som förbjöd import av läkemedel till USA.

Eventuella likheter med vår verklighet är bara tillfälligheter och inte avsiktlig.

Written by CastoroPollux

4 januari, 2010 den 09:37

Publicerat i Bedrägeri o Svindel, Politik

Tagged with

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vingåkers kommun förklarade att deras hemtjänstsumma på nära fyrahundra kronor var uträknad för att vara självkostnadspriserna nära!Jag blev alldeles till mig, jag hade ingen aning om att det hette självkostnad när jag städade själv, nu undrar jag bara vem jag ska fakturera mitt hushållsarbete till!

    Michis

    4 januari, 2010 at 09:42

    • Du är värd mycket mer än du tror. 🙂 Angående faktureringen, har du sett på maken?

      nenne_bl

      4 januari, 2010 at 09:54

  2. Åhå, du menar att jag borde fakturera honom?Fast det blir ju rackarns, han gör ju ungefär lika mycket som mig när vi bägge jobbar, så då går det ju på ett ut.Och nu under tiden jag är föräldraledig och går hemma mest om dagarna så städar jag visserligen mer, men så slänger han ju över halva sin lön till mitt konto med.Och det har ju inte jag skattat för, kommer jag på nu, så huuu… tänk om jag får en skattesmäll!

    Michis

    4 januari, 2010 at 09:57

  3. Varning innehåller humor!!!!!!!Jämställdhetens mörka baksida, inga pengar, men mycket kärlek, förståelse och skatteproblem:)Ett råd till maken. Han kan ju alltid säga att frun redan fått lite smisk för sitt grova och oförskämda undanhållande av skatt. Skattmasen kanske går hem en upplevelse rikare eller fattigare:(

    nenne_bl

    4 januari, 2010 at 10:10

    • För att inte verka enögd så ska givetvis motsatsen vara en möjlighet också. Allt under ett mått av humor. 🙂

      nenne_bl

      4 januari, 2010 at 10:14

  4. MOahaha!Det var ett bra förslag!Jag tyckte att det var alldeles utmärkt!

    Michis

    4 januari, 2010 at 10:18


Lämna gärna en kommentar.

