castoropollux

Not just another WordPress site

Minnen.. II

leave a comment »

.

Så kom Du

läste värme och tro

ditt ord var sant

trygga armar

fast och mjuk hand

en blick så mild

du smekte min panna

fåror av tvivel

ständig oro

muskler värkte

i kramp

havet i mig

höga vågor som aldrig

tog slut

mötte din strand

jag kom till fast mark

Vi hade kunnat skaffat

fler som du som jag

ett växande gemensamt bo

om vi bara fått leva i ro

.

Nog är kärleken ett hot emot hat

och oviljan till krig

Nog är missunnsamhetens

bästa instrument ett svalg

avhundens och svartsjukans bästa jycke

viftande svans

Ett alldeles eget tycke

och en konstig belöning

och en otrolig  avans.

.

Så vad är väl det slutliga resultatet

om inte segerns bittra utspillda sötma

därtappad på dyster butelj

kluckande aldrig så länge

men enträget försöka sätta

sin kork i sanningens hals.

.

Besvikelser samlade på hög

ett resligt berg

en påstådd rest av den skuld

som skulle vara min.

Trots att jag aldrig fick en endaste chans.

.

Din egen mission har du stadfäst själv

”Alla män har svikit mig” är din bekännelse

Din ”tro” har låtit dig slippa all självkritik.

Du lurade kyrkor, ledare, medlemmar

i din förljugna offerkofta.

.

Du spred förtal, hån, förakt & hat

Förgiftade en liten själ för din sak

och gjorde ett litet liv lika olycklig & vilsen som du

För att du inte tålde lycka, förnöjsamhet

eller  ett litet, litet barn som älskade sin far.

.

Det spelas hej vilt på förutbestämda resultat.

Att jag lagt mig att dö skulle varit din största vinst.

Hade min blick av utmattning

slutat se gryningen daga

skulle också det varit till din fördel.

Du kan ingen vinnare någonsin bli med så många förlorare…

.

 Minnen III

Written by CastoroPollux

5 februari, 2010 den 19:07

Lämna gärna en kommentar.

