castoropollux

Not just another WordPress site

Minnen.. I

with 2 comments

.

Jag har aldrig kunnat söka skydd

från skrikande bråkande föräldrar

från ljud jag tidigt

skrämdes av

för mig var tillvaron inte fast

utan gungade, ett hav

De stora två,

mig aldrig såg

glömde mig, oss små, för sitt eget.

Aldrig vara riktigt trygg

de grälade och skrek

Spred kyla i min kropp

suddade gränser ur mitt sinne

rev undan tunna väggar

skar med gälla röster ner mitt tak

vi sattes vind för våg

Arken krossad i ett minne

Sällsynt blev den kramen

och värmen uteblev

kylan och frusenheten vandes in

stelnade till

Inget kom in

Inte heller gick något ut

.

Minnen II

Written by CastoroPollux

5 februari, 2010 den 18:43

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. blir tagen…./sarah

    sarahmara

    5 februari, 2010 at 18:45

    • Tack.:)

      nenne_bl

      5 februari, 2010 at 21:09


Lämna gärna en kommentar.

