castoropollux

Not just another WordPress site

Minnen.. IV

leave a comment »

.

Glömmer aldrig

Dig

Du ängel i blont

Vidsynt seende

 Alt var din röst

Vittert beteende

Glittrande klarblå blick

Mjukaste famn

Du låg i min gav dig tröst

Dög åt dig

Tårar vätte mig

mina vätte Dig

Du sa mitt namn

För Dig fanns jag

Vi ville ha varandra

värma och berika

Hand i hand

Kär i Dig Du i mig

Glödde het i vind

lyste i skymning

värmde i natt

Stämmor i samma kör

Svalka mot kind

Vi fick nästan allt

utom riktig frid

Vi visste inte

förstod inte hotet

Smidde djävulusiska planer

Gömde sig i skuggor

sanningen sent kröp fram.

Sen de teg i skam

Ingen ville kännas vid sin djävulusiska roll

Sitt fula elaka spel.

Ingen ville stå sitt skamliga erbarmliga kast.

Ingen hade ryggrad att erkänna och stoppa det ondas framfart.

De hade ju svalt allt, de hade deltagit…

Begränsade vår tid krossade oss två.

Glömmer aldrig, aldrig

Dig

.

Written by CastoroPollux

9 februari, 2010 den 23:41

Lämna gärna en kommentar.

