castoropollux

Not just another WordPress site

Visst Rimmar Det…illa

leave a comment »

Visst Rimmar Det…illa

Här är de samlade länkarna till de alster som kommit till i min rimverkstad. Naturligt befruktad med en gnutta humor och texturerad efter roande och oroande modell. Detta är min huvudvärk framkrystad ur en lång graviditet av hjärnans svällande, växande medvetenhet. Med hjärtat till vänster i kroppen är det inget svårt att behålla sin mänsklighet, vara långt ifrån härsket ledarskap och maktens missbruk. Sådant har ödet överlämnat åt SD och alla genetiskt likasinnade med varm o ytterst kall hand.

Don efter extremistisk person! Vi som gillar olika tror och vet ju att förändring och växt existerar.. Det trista bestående grå är för dem som vill ha det så..

.

Vänsterklick öppnar i ett nytt fönster. Kommentera gärna. Tack för ditt besök.

Fascistial.

Vem kan segla förutan vind?

Skenande hjul

Castor & Pollux

Ändens Tid

..and they repeat it over and over again,,,

Dans kring hormonstinn kalv

Jag Vill Skiljas Nu Har Jag Fått Nog

Ändans Tid

Nyttan med näringslivet

Men är det inte bra?

Åh Svalborg

Konsekvens

Bevingade uttryck, lallande finken

Leaky Weeks

Bland Gorillor och andra djur står en modig Hägglund…

Nationaltången

Mobbarens skäl

Ami-gnet

Men Sa Jag Det?

Det är lite komiskt att tala om skatteflykt

Det personliga planet har sina sidor också…

Minnen

Minnen II

Minnen III

Minnen IV

Undrar Om Du minns?

Panikångest

—————————————————————————————————————

Kostar vårdapparaten pengar? Uppnår man resultat?

Någon blir iaf både lycklig och rik på piller.

Inte är det patienterna…

Anhöriga Glömmer Inte, Vänner Glömmer Inte…men vården gör det

Smokey Mountain Lullaby

Rädda sig den som kan..

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

För den som gillar hemkära rim osv.

Som ett särskilt Tack till det äldre par,

som förstod bättre än att ägna sig åt en

Häxjaktens Logik och faktiskt räddade mitt liv.

Tack För året Som Gått

Tomten På Loftet

Nu Är Det Jul Igen och igen

.


En glödhet tankesmedja i en mörk tid. Vem kunde tro att ett svart hål fanns på planeten och egentligen var brunt?

Detta är en tankesmedja med fler järn i elden än ett. Givetvis lyckades ju SD få in sina metalliskt klingande språkrör i elden. Tja, envisas de så har de inte gjort någon annan besviken än sig själva..

.

Det mest överraskande är väl att det blev något av mig. Det rimmar ju illa med mina förutsättningar. De kunde varit sämre också för den delen, men goda var det sista de var. Att resa sig ur ett dystert öde är inte alls omöjligt.. Så visst är det spännande med ett liv fullt av utmaningar, humor och möjligheter. Ett inre landskap som växer, frodas och grönskar.. En geografi cellerna längtat efter och allra minst trodde fanns.

.

Du som ogärna kommenterar för att Du tror dig veta vem jag är, får ju lycka till i dina besvikelser.. En olycklig grupp hatiska besvikna personer är inte ensamma. Olyckan står särskilt de hätska bi…. De har så mycket lite gemensamt. Var skulle annars skadeglädjen ta vägen? Hur låter inte den när den är besviken! Förvånas inte över hur rasister och inskränkthet kan förvränga verkligheten, efter eget syfte och illvilja i en småstad, som gjord för småsinnen, elakheter, grovt förtal, grov falsk tillvitelse, sabotage, trakasserier.

Givetvis måste man vara besvikna även här, inte tåla att någon lyckas ens efter år av strävan. Shitoholics I Tranås – Uppdatering En stad vars innevånare bitvis ryms i ett nötskal..

Men som sagt, de besvikna vill ju styra mitt liv eftersom de styr sina egna så dåligt..

Och, jag är musikalisk, älskar rytmer! Därför kan och har jag skrivit även dessa mina texter helt själv. Kommer du hit med dåliga förväntningar, kan du ju försöka hitta bekräftelse på nätet att jag skulle plagierat?

Lämna gärna en kommentar.

