castoropollux

Not just another WordPress site

Misspsykos?

with 13 comments

Enighet kan vara bra om man ska uppnå något som varar. Att den svenska folksjälen länge lidit av ett stort tomrum har SD rått bot på. Rått är nog rätta ordet medan bot blir malplacerat. Ingen är ju perfekt. 🙂

Misspsykosen. Ett tillstånd där något onekligen saknas och väntar intensivt på att få fyllas skapar kanske abstinens? Oavsett det så har alla de drömmar ingen kunde tänka sig gått i uppfyllelse med diktaten från vår nyreligösa ledare, som Ayatolla Åkesson låter hagla. En politik som påminner och verkar som oväder? Eller varför inte väderspänningar. De har en förmåga att förpesta all luft de kommer åt.

Saknas något av fatwor där i motionsfloden? Inte då! Det börjar redan sippra ut pålagor, småskurna som om de var tillverkade av tillplattad snålt tilltagen manna.

Ingen har ju fått nedskärningarna, utförsäljningarna, vinsterna i välfärden att se så naturliga ut annat än med undantaget att vore det inte för massinvandringen skulle de inte kännas så naturliga. Alla kan ju förstå att mulla Åkessons ständiga upprepningar om massinvandringen kontra skolan , vården omsorgen, hade varit svårare att acceptera om det inte varit för just massinvandringen.. Mullan är ju säker på att vore det inte för den skulle resurserna om än små, i minskande, räcka som den utsträckta smala hand Alliansen med vedervärdigt stöd av SD unnar svensken.. Medan välfärden ryker all alliansens väg.. och hjulens vinster i välfärden smörjer alla utom folken vill skaran förförda tro att det är invandring, migration som är huvudproblemet till svårtiderna.. Inte den nya politiken med låglönelandskapet som allt annat än en hägring i fjärran.. Skatta dig lycklig. Din nya lön blir i detta landskap aldrig högre. Din sista chans är skattesänkningarna och när det är färdigt börjar racet mot nyfattigdomen. Se det som ett järtecken att tre jobb i USA inte kan försörja en person.. Ska man ha råd med NATO-krig får man släppa till, det kan du ju redan se..

Vår egna valpar i Afghanistan försnillade 12 miljoner utan att ha en aning om vart pengarna tog vägen.. Det är skattebefriande så man glömmer de små bidragsberoende för en sekund för att snart ge sig på ett lättare byte igen..

Nåväl misspsykosen har fått det den traktade efter. Nu ligger masspsykosen som ett grått täcke över den svenska verkligheten. Likt en oblat ligger begrepp som ”massinvandring”, mångkultur, multikultur klistrade i gommen på folk och fä. Klabbar fast i tungan och ord vid varenda försök att säga något om dagsläget, hoten och framtiden. Den enda sjuka den svenska ekonomin lider av är att det finns för mycket människor. Känns det inte igen? Susar inte ett deja vu genom landet, mellan städer, byar, öde åkrar och tomma lador, öde fält?

Lite påpassligt står KD efter sin transformation numer beredd med vinet i den sekulariserade nattvarden att skölja ner verkligheten snaraste förklaringar att binda ett folk i synd med. Partiet som med underverk som att förvandla ett utmärkt vin till vanligt vatten företrätt en märklig politik i något decennium. Att den svekfulle guden inte bokstavligen beskrivs i programmet ska ingen förfasas över utan det är konturerna av val, vilja och röster som bestämmer linjer och där kontrasterna utgör bekräftelsen på motivet.. Ett mordoffer säger alltid en hel del om sin gärningsman… Demokratins död har KD onekligen organiserat sig i, namnet till trots eller kanske tack vare. Med en ny ledare växlas onekligen tempot upp en hel del.

Är det verkligen så svårt att se hur politik, näringsliv, bank och finans återigen konspirerar och vill ha politiska svin som ”Shitler” att bedriva en politik och förtryck de återigen ser som sin enda och slutgiltiga lösning?

Jordmånen kan ju inte beklagas av dem som vill organisera ett blint hat…SD-retoriken med avpixlat som hovleverantör av någon prekär riksdagsman som tjänar svarta pengar på smutsen hatet och illviljan säger väl en hel del om väljarunderlagets brist på självkritik.  Tangentbordskriget väntar bara på att få lämna det anonyma cyberlivet för att gå ut och göra verkligheten påmind om sin gutturalt bristfälliga existens..

Givetvis är ett politisk svek, organiserat sedan länge, orsakat av allt detta, men ska inte tas som ursäkt för att riva ner demokratin.. Vilket man ju nu gör.. Det räcker med att man kastar ut badvattnet och några objudna bara så ordnar sig säkert saken. Det gjorde det ju på Island.. 2% arbetslöshet kan alltså uppnås bara man blir av med banksvinen och de politiska grisarna.. Traktar inte vårt samhälle efter dessa siffror eller påstår dem omöjliga så ljuger de givetvis med sina breda säten sittande på penninghögarna..

Alliansens och SD krig mot välfärd, trygghetsavtal, anställningstryggheten valsar alltså demokratin i ett allt plattare format och den ser snart ut som kvarglömd pappfigur eller något stelt och dött ur Madame Tussaud’s kabinett. Givetvis ska vi inte missförstå de påstått nödvändiga nacksvingarna som vinstintressena förespråkar. Skandalerna på och i Kommunal ska ju lända till att vi lägger ner facket. Vi se väl bara vad det bero på att kommunal har de största grupperna med lågavlönade och eftersläpare i löneligan.. Med dem ur vägen för bättre och starkare löneförhandlingar kommer även denna grupp slippa känna sig missnöjda. Att korruptionen inom kommunal är medskyldig till misären och de usla arbetsförhållandena som underlättat privatiseringen av vård skola omsorg ska ingen tvivla på.. Tiden för avslöjandena kan dock inte bli ogynnsammare för dess medlemmar.. http://www.etc.se/inrikes/kommunal-kan-fa-betala-dyrt-hojda-kvinnoloner

Att odla paranoian i folksjälen med ”mass-hysteri” kanske inte är så svårt. De nya Lönesänkarna har ju lyckats över förväntan och de enda välsignelser som ihärdigheten att bromsa löneutveckling med, verkar vara skattesänkningar som mantra. Det räcker med att skåda situationen i USA så står det klart att lägsta löner är en arbetsgivardröm som kan tvinga människor ha tre jobb och ändå ha svårt att få ekonomin och givetvis dygnet att gå ihop. Skattesänkningarna, de obefintliga skatterna verkar inte gjort landet särskilt gott utom att det ständigt klagas från de som har mest och de som har lägst löner.

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Men du har väl aldrig jobbat själv, inte på många år iallafall? Förstår att du står på bidragstagarnas sida då du står där själv.
    Ett litet tack för att vi skattebetalare betalar din ”lön” kan väl vi andra få? Eller vill du ha mer?

    Egor

    24 januari, 2016 at 19:42

    • Jag kommer aldrig känna att jag behöver tacka småsinta som du för att jag har rätt till sjukpension. Det är ju dina kompisar, åsikter som dina, som ordnat att jag måste fortsätta med det…

      De enda som ständigt dyker upp som grå cementsuggor i verkligheten är otacksamma som du.

      Tilläggas bör att jag är arbetare, räknar mig som metallare, men älskar hantverk och det måste jag ju få göra, älskar ordet och har med tiden fått språket till skänks. En taskig trasslig uppväxt och missbruksproblem har vänts till något fantastiskt. Att hitta ett liv i denna miserabla värld kanske är något stort och de som envisas med att inte titta måste ju beklaga sig.

      Fast du ger ju bekräftelse på att det pratas skit på nätet. Utan tvivel är man ju inte riktigt klok det vet du väl. De som tror allt de hör är kompletta galningar..

      Du kan ju läsa Shitoholics i Tranås. Livet efter detta, mobbarens skäl och inte ens efter det kommer du fatta.. Nej du får ju läsa häxjaktens logik också utan att förstå vad jag råkat ut för.. Så du är bekymrad över om jag är tacksam? Ingen av er sort har sett till jag lever. Det väntar jag mig inte heller…

      Den enda anledningen att skriva ”misspsykos” måste ju vara över det faktum att människor verkar vilja bli lurade och det har ju SD sett till med besked.. Att sedan de jag träffat verkligen bevisar sig vara otroligt misslynta och missunsamma människor är ju beklagligt..

      En av dessa missdådare som deltagit i trakasserierna av mig och tvingat mig flytta fick själv bli åsyna vittne till hur jag vann 2000 kronor på triss… Skulle jag rivit lotten? Jag har erbjudit honom den promille av hans lön tillbaka som mitt sjukbidrag kostar som kompensation varenda månad, men han ville inte ha den? Jag kan inte annat än tro att på fullt allvar vill denne skitstövel ha gnället att gnissla fram genom sina tänder..

      Hans låga lön är först och främst arbetsgivarens ansvar. Själv har alltså inget ansvar för sin oförmåga att förändra sin situation. För mig är det enkelt att förstå varför så många öppet hatar bildning och kunskap. En looser som denne fixar ju inte sitt liv annat än på lögner och falska beskrivningar och att jag lever på bidrag är ju en.. Men som sagt vad ska man med tarvliga beskrivningar till om man inte utelämnar viktiga sanningar och lägger till fula angrepp och lögn?

      Du hittar säkert mer som retar dig bland visst rimmar det ..illa och varför inte. Det är ju inte jag som är ditt problem, även om SD-retoriken försöker förenkla fördumningen till att se syndabockar överallt..

      Du kommer aldrig fråga dig varför SD lierar sig med skattesänkarna! Att de samtidigt är de som sänker allas löner, rättigheter, a-kassa, trygghetsavtal i djupen verkar ha svårt att tränga in. Inte kan det väl bara vara det att förtrycket lyckats förnedra människor till den grad att de inte längre tror på bättre tider, lönevillkor.. Ja då är det ju lätt att tro att bara skatten sjunker ökar inkomsterna…

      Tjänar man över tjugotusen i månaden, plus semesterlön varje år sliter man ut sig, nutiden och framtiden för intet. Förutom att livet blir trist och ett enda jobbande. Att få gnugga denna mot min dubbla inkomsten i mitt ansikte kan bara perversa njuta av..

      Jag använder min tid till sådant jag blir nöjd av och känner glädje kraft och tillit till. Att sakna det kan ju inte vara kul. Jag delar med mig frikostigt och har alltså bjudit en skitsnackare mitt fulla förtroende, som pekar ut mig som ”en som inte jobbar”, som blott den skitstövel en simpel rasist kan göra.. Att till det addera allt av sin dåliga smak som tolk för den osynliga olycka som måste rida en sådan existens ständigt och jämnt kan ju bara andra lastas för… Sin egen olyckas smed kan ju inte en sådan upptäcka ens i en jättespegel. Spegla mitt liv och vantolka det på alla sätt en olycklig själ kan göra för sin skadeglädjes skull är en makaber uppvisning..

      ”A working class hero is something to be”… Hur det förenas med rena martyrskapet förstår inte jag..

      Jo jag jobbade många år i industrin och vantrivdes. Så du behöver ju inte oroa din olyckliga besvikna själ. Sedan hamnade jag i kris och blev riktigt dåligt och det tog många många år innan jag tack vare eget initiativ och adekvat hjälp blev friskare, klarare och bättre än vad jag någonsin varit. Dessutom efter några år rökfri… Det sista retar ju de flesta…
      Att hitta rätt , hitta något stort och finna mitt sanna jag som jag förlorade i min tidiga barndom var en belöning jag aldrig kunnat föreställa mig.

      Men varför kasta pärlorna…

      Resten kommer du aldrig begripa ens efter häxjakten logik och att efter det som experterna skada mig än mer är de ”nätröster” du tydligen vill ha i ditt huvud och den fisk du vill framstå som. Betet var en baggis för att få dig nappa. Lycka till med politiken…

      Du har tydligen lagt in två kommentarer under olika namn men med samma text och ip-adress 90.144.176.160 JAg känner mig bombarderad. Välkommen tillbaka.

      castoropollux

      24 januari, 2016 at 23:51

    • I miss, mass, multi-begreppsvärlden ingår konceptet att gå vilse i pannkakan. Det är ett grundläggande krav i att odla motsättningar mellan människor och grupper. Det är hela sakens natur med att överdriva, förgrova och förvanska fakta. Givetvis kan man då ha ”folk” att misstänka precis allt, rikta alla möjliga konstiga anklagelser runt om bara för hatandets egen skull. Hat och förakt förblindar och din kommentar är ett utmärkt exempel.. Du tror givetvis på fullt allvar att du i en demokrati och med yttrandefrihet kan ge luft åt vilka anklagelser och tokerier som helst…

      Om jag har sjukpension finns det nog skäl till det. Måste allt sitta utanpå?

      Du kan själv få en lektion i hur man i ”Fasist Inc” går till väga för att splittra ett väl grundat och välbehövligt motstånd mot försämrade levnads-m, anställning- och arbets-villkor. Givetvis är det en lektion i HUR man inte hittar eller ens ser de verkligt skyldiga.. http://infowarproductions.com/download/

      Är du inte helt förvildad kanske du inser att ”Catastroika” inte var en befrielse.. Särskilt inte när Jeltsin påhejad av väst, så även vår egen Bildt, besköt sitt eget parlament med stridsvagnskanoner.. Fast du vill väl se det så att det endast var kommunister. Inse då att efter beskjutningen gick förfallet, fattigdomens utbredning, arbetslöshetens astronomiska siffror fort och enastående enastående konsekvent och det enda Jelstsin med västs uppbackning var för var PRIVATISERING. Du ska ju inte påstå att SD inte röstat med Privatiseringsintressena till nästan hundra %. Om Gorbatjov var för demokratiseringsprocesser i sitt och alla andra Östländer så såg alltså Jeltsin till att förstöra och föröda den gemensamma tryggheten och lyckan. Röstar SD på samma sak och värre förutsättningar, kommer vi få det likadant med tiden. Ökad fattigdom, arbetslöshet och umbäranden och du tycker alltså att min sjukpension är ett problem. Är du öht medveten om hur du ger fascismen rätt och befriar dem från ansvar för de försämrade levnadsvillkoren?!

      castoropollux

      25 januari, 2016 at 08:59

  2. Men du har väl aldrig jobbat själv, inte på många år iallafall? Förstår att du står på bidragstagarnas sida då du står där själv.
    Ett litet tack för att vi skattebetalare betalar din ”lön” kan väl vi andra få? Eller vill du ha mer?

    Gunnar Bengtsson

    24 januari, 2016 at 19:44

    • Jag förstår inte grunden för ditt påstående. Hur har tiden man jobbat med sjukförsäkring och pension att göra? Får man inte tillgodoräkna sig en, om man som du påstår arbetat för lite? På vad sätt är du karl att döma i sådant du inte ens vet?

      På vilka ”bidragstagares” sida står jag? Redan begreppet ”bidragstagare” säger väl det mesta om vad du i din ypperliga inskränkthet håller på med. De bokstavliga snarorna du kommer släpande på hit framstår verkligen som de verktyg splittring, motsättningar, hat och förakt behöver.. Skulle inte skattesänkningarna hjälpa dig att sköta ditt, men med mindre medel? Såg inte detta bra ut på håll? Eller menar du att du inte förstod vad sänkta skatter krävde av dig?

      Själv var det ju jag som sökte hjälp eftersom den gängse bara gjorde mig sämre. Att sedan adekvat hjälp fanns är ju ett enastående fynd för mig, ett enligt apparaturen och medicinska experiment ”hopplöst fall”. Hur sedan socialen kan anställa en häxjakt på en betydligt friskare och mer förhoppningsfull person, villig att anta en ny utmaning att bli pappa glad i sitt barn, dessutom sedan, redan ett decennium tidigare, fri från missbruk, en sits som på alla sätt kontraherade mot den egna uppväxtens brist på stimulans, omsorg, trygghet och kärlek, som i vuxen ålder kunde ändat värre än bara panikångest, bröstsmärtor, depression, psykos osv om jag inte funnit etablissemangets metoder som fullständigt förödande. Att nu betydligt friskare och med öppna sinnen falla offer för och malas ner till intet på falska anklagelser är värre än en mardröm. Dessutom, om min taskiga uppväxt till trots en djup förändring skett i min person som vände upp och ner på allt jag trott, föreställt mig, om mig själv, min förmåga och möjligheter drunknar i ett hav av falska anklagelser är det bara idioter som inte tror på livets möjligheter som kan komma på tanken att förfölja andra för sina egna brister och misslyckanden. Jag hade bestämt, förstått och beslutat utifrån mina nya möjligheter att aldrig göra om mina föräldrars misstag.. Det ska mycket till hos en inskränkt socialtjänst för att sätta tilltro till synnerligen grova anklagelser och till din hjälp kan ju sägas att inte EN enda polisanmälan fanns innan detta hände, INGEN gjordes heller under, utan socialen gick på godtycket.. Inte heller EFTER gjordes någon polisanmälan och jag själv lärde mig vad vanmakt för med sig och försätter människor i mental paralys. Så utan åtal, förundersökning står sig alltså anklagelseakterna som enastående förskräckliga och det är väl därför en motpart, socialen och BUP framstår som inte bara skandalösa ”producenter” av miserabel uppväxt när föremålet för alla denna missriktade omsorg så flagrant bekräftar sig i alla domstolar som den jag inte och säkert få andra skulle kunna leva med..

      Det är ett är väl närmast ett ”under” att på tio minuter på frågor av en advokat i Länsrätt avslöja sig som fullständigt hänsynslös mot sitt eget barn och med anklagelserna under tio år få socialtjänstens stöd, ha en purfärsk BUP-utredning och ändå förstör allt för att advokaten ställer frågor socialen undvikit under tio år och BUP inte heller gjorde.. Nu kan man ju förstå att dina drivkrafter till ditt ”bidragstagare” ha ju samma lösa grund som ”skyldig” ha för BUP och en Socialtjänst på drift långt ifrån fast mark, men med flaggan i topp.

      Spoileralert! Dessutom sökte motparten socialbidrag (!) för att i Läns- och Kammar-rätt ådömts att betala mina rättegångskostnader. Till och med efter att ha tagit tillbaka sin överklagan till Kammarrätten. Det säger onekligen för de begåvade att förlusten och uppvisningen i Länsrätten var katastrofal.. Vi ska väl tro att man betalade eftersom man stött denna människa till fullo i så många år och förstört ett barns uppväxt, trygghet och framtid.

      Det finns en knorr också.. Samma advokat försvarade motparten i Tingsrätt, Länsrätt och kanske i kammarrätt. Läs gärna i Livet efter Detta..

      castoropollux

      25 januari, 2016 at 10:45

    • Samma man med dåligt sällskap gnuggade sina 20 000 i månaden i ansiktet på mig. Att han dessutom jobbade varje semester och drog in 20 000 till och ändå bodde i ett kråkslott säger väl en del om hur man kan vara missnöjd med så mycket om inte bara sitt liv. Att dessutom sprida ut att jag varit pedofilmisstänkt fastän att han vet att sanningen var långt, långt därifrån, säger ju givetvis allt om denne. Läs själv på Livet efter detta Så man ska vara pervers sadist för att sprida sådana lögner och och förtal, men det är ju samme man som påstår att jag lever på bidrag.. Så han utelämnar väsentligheterna eller vad tror du? Tja jag kan ju nämna hur han gjort och gör sig lustig över alla som har eller har haft psykiska problem. Min ptsd är ju orsakad av att ha blivit manglad fullständigt under falska anklagelser.

      Att sedan den senare tiden jag arbetade var den mest fantastiska i mitt liv gör ju inte dina ambitioner en mindre tjänst. Att jag fortsatt fylla min tid med skaparkraft gör ju iaf bittra individer den tjänsten att de får sitt mått fullt och förtjänstfullt bittert.

      Men en vuxen karl som tycker att falska anklagelser är roligt att drabba någon med, som fick sitt nya liv förstört av just falska anklagelser, så är ju du Egor = Gunnar Bengtsson bara en nyttig idiot.

      Varför skulle jag stå på bidragstagarnas sida? Jag står på humanitetens. Som inhuman verkar du som klippt och skuren SD-sympatisör och väljare. Varsågod, låt bitterheten lysa ditt liv framåt.

      Har du vägarna förbi kan du väl lägga några tusen i min brevlåda. Jag har haft tandläkarräkningar på 7000 på ett år och behöver faktiskt hjälp.

      Förresten frågade jag om inte antagonisten ville byta med mig. Jag kunde ta hans jobb och han min sjukpension men då dög det inte… Han tyckte ju att jag hade det bra..??

      castoropollux

      1 februari, 2016 at 01:50

    • Här är mitt bidrag till ”sanningarna” du kan leva med. Fast det är kanske meningen att du och de dina ska arbeta er upp genom samhällsskikten för att ge er på de stora bidragstagarna… Annars tror jag att du har inte postat ett enda inlägg där. Inte för att det är din granne utan du svansar som om det var en… Annars är ju SD-filosofin att sparka neråt och slicka skinka uppåt…

      Danderydsborna toppar bidragsligan Resten, att hitta fler artiklar på samma tema måste ju gå lätt.. Du kan ju internet eller sitter du fast i internät?

      Varför stöter man aldrig på sympatisörer för Sveriges mest växande parti som är trevliga? Någon eldar blott på motsättningar, billigt hat för att det funkar, historien visar ju det och de vaknar alltid försent.. Och precis som i ”Flugornas Herre”. Man kan ju öva sig på dumhet redan i förväg.. Bara för att öva upp träffsäkerheten i att komma rejält fel och få historiens största skuldkonto. I Danderyd blir de säkert glada.

      castoropollux

      1 februari, 2016 at 18:56

  3. ”Att den svenska folksjälen länge lidit av ett stort tomrum har SD rått bot på.”

    Jo… – det finns goda poänger i det SD torgför – men det hindrar ju ej att det ”osar” Tyskland på 1930-talet om SD.

    Jag föredrar Hälsopartiets agenda.

    Josef Boberg

    29 januari, 2016 at 16:38

    • Egor och Gunnar Bengtson tar iaf några välförtjänta priser i att bekräfta Shitting Bulls alla utsagor, drömmar och önskemål om att de riktigt illvilliga kan få precis som de vill.. Shitoholiken fyller alla bägare från minsta glas till enorma sejdlar..

      För SD kanske man måste erkänna att även en blind höna hittar några korn bland dagens rök o makadam av verkligheten. Även en nickedocka måste framstå som verklighetstrogen! Annars är diagnosen överlag att man helt enkelt saknat mass-, miss-, mishmash-psykosen.. Tur att jag inte tar mig på allvar så mycket som företrädare, päls o svans gör land och riken runt iaf. Hur skulle det se ut? Är Du ”muslim” Pia Kjaersgaard?

      Själv kan jag meddela att alla hälsoframgångar orsakar bitterhet och vånda hos alla sd-anstrukna. Det är otroligt oförskämt att minska sina plågor. Det ska ingen fan komma och säga att det var skönt att slippa hostan som nästintill slet svalget och halsen ur strupen, för att inte tala om att rata feströken för att inte ge vanan en chans igen, var blev de djuplodande återkommande fyllorna av? Är inte charmen i dem enastående slagkraftig? Hur är baksmällans dunkande förtjusande rike? Hur kan det vara oförskämt att tacka nej till ett bloss?

      Vitaminer är ett helvete och mineraler är inte bättre utan får folk att gnissla tänder eftersom någon i branschen tjänar pengar på dem! Ja det går att hitta fel i allt om man verkligen vill..

      Hur kan man stå ut med att äta inte kunna äta sig mätt en Söndag utan att kasta upp efter halva pizzan? Eller först behöva sova halva Söndagen innan livsgnistorna börjar pyra igen och röken från igår står som en ogenomtränglig dimma minnet aldrig kommer igenom?

      Att vara nästan frisk är oförskämt tilltag. Att länge hållit mig på bättringsvägen och hållit livsandarna vid god vigör är onekligen ett misstag. Medan min ptsd åtminstone inte vunnit så mycket mark att jag inte kan stava till det. Blodtrycket förblir precis över gränsen för det acceptabla, minnesförlusten försöker finna en egen plats, i verkligen kasta om bokstäver och göra stavning till ett lotteri och namn såväl som platser lika avlägsna som planeter. Tröttheten gör sitt. Ja det är synnerligen oförskämt att vara lite munter och lyckas dra på mun och dessutom ett skämt, mitt i sömnbristens och lättväckthetens rike. Anhängarna gör ju vad de kan för att hålla en vaken, stressad och sömnlös. Har muslimen bönemattor så skaffar sig våra mest främmande förmågor bullermattor! Den ursinniga uppfinningsrikedomen över att jag är en usel kommunist, socialist, miljöpartist, dessutom friskare än många sjuka individer är verkligen en plåga, för dem. Inte visste jag att gud skulle duka ett bort åt mig i mina ovänners åsyn? En så bra människa kan man inte vara.. och Gud finns ju öht inte heller.. Det finns faktiskt fördelar med att förstå att man inte är riktigt frisk. Man slipper göra sjuka saker.. Men det kommer vårt mest självjäsande partis fränder och närmast sörjande aldrig förstå..

      Ja jag har då fått betala dyrt för att vara lycklig, förnöjsam, tillfredsställd, hälsosam och rökfri, måttlighetsdrinkare, ekoodlare, grönsaksnjutare, särskilt av folk som vet vad frihet är.. Med det vill de ju åtminstone inte själva säga lite.. Det är tur att organiserat hat, förakt, avund och missunnsamhet har fått eget parti i riksdagen. De kommer gå långt…..åt helvete.

      Hälsopartiet har definitivt en framtid. Har du tänkt på det? Förlåt den surrealistiska knorren. Mycket bra partiprogram efter en första överblick. Hur kan det finnas så mycken klokskap på a4 efter a4? Samlat på ett enda ställe? Men vart ska korruptionen ta vägen?

      castoropollux

      30 januari, 2016 at 09:57

      • Korruptionen hänger samman med att hen är mer eller mindre sjuk som människa fysiskt – på grund av onaturligt kosthåll – och det innebär i sig att psyket också blir sjukt. Det finns inget hokus pokus i det.

        Sedan Wi fick religionerna för ca 6 000 år sedan – så har makthavarna inbillat Oss att det har funnits brist på pengar. Religionernas roll i den meningen – togs över av oligarkerna på 1800-talet. Dom har sen lyckats bättre med att ”impregnera” i stort sett alla på jorden Terras ytteryta med det förryckta tankesättet att det är brist på pengar i allas plånböcker – dom själva undantagna. Så ”religionen” brist på pengar överskuggar ALLA andra religioner på jorden Terras ytteryta i dags dato för i stort sett ALLA människor. Thats it.

        Det försöker jag göra något åt – genom att med en dåres envishet torgföra att: ”LUFT ATT ANDAS OCH SUVERÄNA PENGAR ATT BRUKA FINNS DET I ÖVERFLÖD AV !”

        OM DET RÅDANDE BANKSYSTEMET I SVERIGE SEDAN 1970-TALET

        Tänk Dig att Du betalar för 100 kg potatis – men i 100-kilossäcken finns bara mindre fem kg = en bra affär för säljaren (läs bankerna) och en urusel affär för köparen (läs låntagaren). Skulle Du då protestera ?

        Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna har lurats till att tro att bankerna bara lånar ut det dom har som inlåning och eget kapital. Men det är lögn och förbannad dikt – därför att Fractional–reserve banking-systemet – som godkändes av Riksdagen i Sverige på 1970-talet – ger bankerna möjlighet att låna ut ”ingenting” = pengar som nyproduceras som siffror på en skärm vid utlåningstillfället.
        .

        Och ej nog med det – utan bankerna har därtill rätt att ta hög ränta på dessa luftpengar och kräva full återbetalning med riktiga pengar = pengar som efter skatt blir över av löneinkomst. Folkrättsligt sett så är detta kort och gott bedrägeri och svindleri av allra värsta sorten. Ej mer och ej mindre än så. Att det är lagligt gör ju ej saken mindre bedräglig.

        Det finns rimligen bara en lösning på detta – och det är att staten förbjuder Fractional–reserve banking-systemet – till förmån för att staten själv tar över den nödvändiga nyproduktionen av pengar = Suveräna Pengar.
        .

        Går det ?

        Javisst gör det det. Island har ju redan ”spolat” sitt gamla banksystem efter den finansiella krisen 2008 – och är på väg att lagstifta om att enbart staten skall stå för nyproduktionen av pengar.

        Med andra ord – kan ej nyproduktionen av pengar överföras från affärsbankerna till Riksdag och Riksbanken – så kan det överhuvudtaget ej bli någon jävla ordning på någonting. Hälsopartiet har detta på sin agenda – och därför betalade jag igår in medlemsavgiften 100 kr till Hälsopartiet på Postgiro 4316125-6.


        HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN FÅR ALLT ANNAT UNDERORDNAD BETYDELSE
        – vet jag som om några månader är halvvägs 150 år LivsErfaren.

        Så namnet Hälsopartiet tycker jag är genialt.

        Fridens… / Josef ❤

        PS. ”Det Gäller Livet !” – på temat att det finns i ÖverFlöd av allt för alla på jorden Terras ytteryta. Maria Wendehög på SR Göteborg intervjuar mig i två 36-minuters program 1994 – om min syn på mig själv och världen. Jag var då namnad som Josef Paul Svensson – men ändrade det 2004 till Josef Boberg. Boberg är mamma Kristinas flicknamn.

        Sedan dess har jag lagt ned åtskilliga tusentals timmar på att ta reda på om det finns i ÖverFlöd av allt för alla – och entydigt kommit fram till att så är det.
        Thats it.

        Josef Boberg

        30 januari, 2016 at 11:36

      • Ditt inlägg låg tydligen i skräpposten. De många länkarna kanske orsakar det.

        Religion är inte korruption, även om jag själv tycker ”religion” är ett ytligt betecknande samlingsnamn för något annat än tro. Ett ingenmans land tillgängligt för snart sagt vilka åsikter, påverkan som helst.

        Man kan ju se att folk som ingen erfarenhet av religion eller tro kan svälja att hat, förakt, terror, krig och elände kan ha religiös grund vilket ju alla som tro inser är fullständigt fel. Terroristerna behöver bara vråla ”Alluha Akbar” så är det klart. Medan den troende på en gång inser att i den sekunden är det och kan aldrig vara annat än ett religiöst betingat brott utan någon som helst koppling till tro annat än läpparnas bekännelse medan Hjärtat självt är långt borta..

        Att som SD manifestera hat, förakt, rasism utan religion är just ett bästa bevis på att någon tro baserad på erfarenhet inte behöver existera. De usla grunderna för pöbelmotorik är närvarande ändå och är inte trosmässigt baserade. Därför blir de så erbarmligt lika och i förlängningen kommer detta grumliga hat utvecklas på samma sätt som det gjort i religiöst betingat förtryck eftersom det senare inte hyser någon egentlig tro.. Människor utan snart sagt några betänkligheter kan ju begå vilka brott som helst och det ha ju historien visat outsägliga prov på.

        castoropollux

        31 januari, 2016 at 10:45

      • Var blev min föregående kommentar av ?

        Josef Boberg

        30 januari, 2016 at 15:10

      • Det finns bara den med datum 2016/01/29 kl. 16:38. Men Du har rätt att en längre fattas, men jag såg den i telefonen under dagen och att svara hann jag inte med då. Att den inte finns här nu är märkligt. Å andra sidan har både WordPress o Disqus har en del fuffens för sig.. Vem i hela världen kan man lita på?

        (Uppdatering) Om du inte har kopian så fanns den i mejlen.

        castoropollux

        30 januari, 2016 at 18:27


Lämna gärna en kommentar.

